Přijímací řízení

Obecné informace k přijímacímu řízení

  • pro následující školní rok 2025 – 2026 přijímáme žáky do všech oborů a studijních zaměření
  • přihlášku najdete zde: https://www.izus.cz/prihlaska_do_zus/nova/?zus=317
  • pro vyplnění přihlášky není potřeba se přihlásit nebo registrovat
  • talentové zkoušky do všech oborů probíhají od 26. do 30. května 2025 – den a hodinu si vyberete při vyplňování přihlášky
  • všechny talentové zkoušky probíhají v budově ZUŠ v Uherském Brodě
  • okruhy pro talentovou zkoušku naleznete zde: https://zus-ub.cz/studium/prijimaci-rizeni/
  • do výtvarného, tanečního a literárně dramatického oddělení přijímáme žáky, kteří k 1. 9. 2025 dosáhnou věku 5 let
  • do výuky hry na nástroj a zpěvu přijímáme žáky, kteří k 1. 9. 2025 dosáhnou věku 7 let, žáky od 5 let přijímáme do přípravného studia
  • v budově školy v Uherském Brodě vyučujeme všechny obory a studijní zaměření uvedené v záložce studium
  • na detašovaných pracovištích (pobočkách) vyučujeme tato studijní zaměření hudebního oboru:
    • Nivnice – hra na housle, hra na klavír
    • Prakšice – hra na klavír, hra na klávesy, zpěv
    • Bánov – hra na housle, hra na klavír, hra na klávesy, hra na violoncello
    • Vlčnov – hra na housle, hra na klávesy, hra na kytaru, hra na zobcovou flétnu, hra na violoncello
  • veškeré dotazy můžete směřovat na mail tomas.lekes@zus-ub.cz nebo na telefon 572 63 45 75V případě jakýchkoliv problémů při vyplňování přihlášky nás kontaktujte na výše uvedené mailové adrese nebo telefonu

Kritéria přijímacího řízení

Hudební obor

Rytmus:

  • schopnost tleskáním reprodukovat 5 rytmických modelů v taktu 2/4, 3/4 a 4/4 taktu
  • pochodování nebo tleskání do rytmu hrané ukázky

Sluchové cvičení:

  • rozpoznání směru melodie
  • určení vyššího a nižšího tónu, a slabšího a silnějšího
  • určení chyby v melodii známé písně

Zpěv písně:

  • libovolná píseň

Výtvarný obor

Na základě předložení 5 domácích výtvarných prací (ne prací ze školy):

  • zralost výtvarného projevu (schopnost ztvárnit figuru, přírodu, pohyb, děj, využití formátu, rukopis)
  • osobitý, individuální přístup k tématu, obohacení o vlastní nápady, fantazii, množství detailů

Taneční obor

Rytmus:

  • rytmické, hudební a prostorové cítění (vytleskávání, běh, chůze v prostoru)

Sluchové cvičení:

  • určení vyššího a nižšího tónu, a slabšího a silnějšího

Fyzické předpoklady dítěte:

  • zjištění základních pohybových dovedností a fyzické předpoklady pro tanec (obratnost, celková pohyblivost,
  • pohybová koordinace, pohybový rozsah, případně rozsah pohybu v kyčelních kloubech, pružnost páteře)

Literárně-dramatický obor

Řečové dovednosti:

  • komunikativnost, správná artikulace hlásek

Herecká a pohybová etuda (podle věku uchazeče):

  • pohybové dispozice (dítě se volně a spontánně pohybuje v prostoru, svůj pohybový projev přizpůsobuje motivacím, které učitel zadává)